Folk fulla med dynga

Cyklade som vanligt ner till triangeln för att hoppa på tåget till Lund. Ställe som vanligt min cykel fastkedjad i gallret/staketet runt ett av träden. Vill gärna ha den fastkedjan i nått då folk nu för tiden har så svårt att skilja på mitt och ditt. Då kommer det fram en gubbe i orangea arbetskläder.

Jag vill inte vara någon polis men du får inte ställa cykeln där /Gubbe i oranget
Varför inte då? / Jag
Det är förbjudet / Gubbe i oranget
Vart står det att det är förbjudet? / Jag
Äeh men det är det. De klipper upp låsen och så får du böta 400 kronor /Gubbe i oranget
Hur ska dom kunna ge mig böter? Min cykel har ju inte precis någon reg. plåt... / Jag
Äeh men dom klipper i alla fall upp låsen /Gubbe i oranget
Jaså? Jag har parkerat cykeln här dagligen i två månader och det har aldrig hänt... / Jag
Men ni förstör träden när ni ställer cyklarna här! / Gubbe i oranget
Min cykel rör inte ens trädet? Det är ju ett staket runt trädet. /Jag

Älskar folk som är fulla av dynga.
Framförallt älskar jag minen på de när de precis sagt ett påstående som de själva i samma sekund inser är helt idiotiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0