Plexus har somnat in...

Jag är så tom. Helt plötsligt och hastigt har vår fine Plexus somnat in. I tisdags kväll ringde min far mig och sa att Plexus inte mådde så bra. En stund senare ringer telefonen igen. Jag hör hur min mamma och syster gråter i bakgrunden och förstår direkt. Pappa säger "han är påväg bort nu". Jens åker och hämtar en bil medan jag packar ihop. Jag måste hem. Min syster ringer och säger att Plexus har somnat in nu. I ilfart kör vi från Malmö till Växjö i natten. När vi kommer hem och kliver in i hallen så ser vi Plexus som ligger på golvet inne i huset. Jag vill ju att han ska komma och skälla ut mig. Men han ligger där. Hans ögon är öppna och han ligger där. Men det är ju inte han. Han är borta. Jag klappar honom, men han är så stel. Hans blod har börjat stelna. Hans mjuka, gosiga valpöron är fortfarande lika mjuka som de alltid varit. Jag vill att han ska låta "mmmm" när jag klappar honom. Som han alltid gör. Men han är tyst. Jag vill att han ska börja kraffsa på golvet när jag slutar klappar honom, för att han vill att jag ska klappa honom mer. Men han kraffsar inte. Jag undrar vart min hund har tagit vägen. Hans kropp ligger på golvet framför mig, jag klappar honom. Men han är inte där. Hans själ, hans personlighet är inte kvar. Jag undrar vart den har tagit vägen. För en individ, en personlighet, en själ kan inte bara gå upp i rök. Jag lägger mig hos honom, klappar honom tills det blir tidig morgon. Alla har gått och lagt sig. Det gör så fruktansvärt, jäkla ont. Jag sover i 3,5 timme. Jag vaknar och lyssnar efter tunga schäfertassar mot ekparketten. Men det är alldeles tyst.

 

Plexus, vår fullvuxna valp, du fattas oss!


Kommentarer
Postat av: ita

Det är så sorgligt.

Det är så sorgligt att höra jörns berätta

om vad han såg när ni kom hem. Hur ledsen du var.

Jag är sparsam med mina nät-KRAMar,

men här kommer en till dig!

KRAM

2011-07-29 @ 09:30:25
URL: http://knattolego.blogspot.com
Postat av: Annica

Usch vad sorgligt :( Det är det värsta med ens djur, när dom lämnar oss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0