fyllekaja på vift!

 

Klockan 05:55 får jag ett sms av min karl "är du vaken?" frågar han, vilket jag faktiskt råkade vara just då, själv var han fortfarande på efterfest.  Sedan skriver han "07:05 går majstä buss till dig... Värt?" Jag svarar "är det inte bättre att du sover ruset av dig och så ses vi sen istället?". Nästa sms från gubben anländer 06:32 och lyder "Jag sitter på bussen nu. Lyssnar på zepplim. Kastas en boll på ditt fönster när jag är framme!". Varpå jag ligger i sängen och väntar och väntar... 07:50 Har han fortfarande inte dykt upp så jag smsar och ringer men inget svar. Great, han har däckat på bussen. Eller åkt hem. Smsar svärmor vid 08:00 och frågar om han är där, svärmor ringer och berättar att där var han minsann inte. Vi pratar en stund när hon sedan utbrister "nämen Jens!!" varpå jag hör någon som staplar in genom dörren och sluddrar att han somnat på bussen och åkt några varv mellan Teleborg och Hovshaga. Fyllekajan återfunnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0