Allmäna klagomål...

Igår så bakade jag bröd. sirapslimpa. Vår ugn är världssämst. Graderna stämmer inte och man bränner sig varje gång man ska öppna den. Jag blev så besviken när ugnen hade förstört mitt bröd som jag kämpat med under dagen. Räddade dock ett av bröden och herre jisses så smaskiga de blev! Sött och gott. Idag har jag dammsugit och moppat. Blev inge vidare rent eftersom dammsugaren bara skjuter all skit framför sig och damen som bott här fattar inte att man ska skydda sina golv när man målar väggarna. Nog om klagomål!

Malte var inte här igår och är inte heller här idag, hans matte ligger hemma och är sjuk så Malte är hemma och håller henne sällskap. Vädret är trist idag så jag håller mig inne. Ska ställa mig i köket senare och wooka loss hade jag tänkt! Vad hitte ni på hemma i Smauland?

Obligatoriskt toa-spegel-bild.

Kommentarer
Postat av: Maja

Usch sånt där är så tråkigt. färg på golvet och folk som är allmän slarviga. varför är det så svårt att göra något ordentligen. angående dammsugaren kan du nog lätt köpa en ny. Det finns små dammsugare som faktiskt är rätt bra för 200-300 nu. Tar lite plats dessutom! Du får lära dig att baka med känsla det där med ugnen, Oftast skiljer sig nästan all ugnar och spisar åt, beroende på hur pass nya de är. Men jag tror ändå att du kommer lära dig det efter ett tag, det är ju så med allt. Jag hade en ugn som var lite för kall, vilken jag fixade genom att höja värmen en aning. jag köpte en högtemperaturs mätare (skitbra att sätta på glaset på ugnen) Hoppas dina andra bröd smakar lika bra.



Maja

2011-02-12 @ 10:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0