tisdag ser jag mig omkring...

Efter två dagar med panpizza på lunchmenyn så tog jag mig i kragen och lagade käk idag (är inte kul att bara göra till sig själv sen sitta och äta själv). Tror potatisarna dopat sig med tanke på att de var nästan lika stora som kycklingen.

 

Idag var Malte för en gång skull trött han han kom hit, så efter en morgonrunda och frukost så slumrade vi till några timmar. Sedan gick vi ut i vårt område där det bor hur många hundar som helst. Varje dag stöter man på både bekanta hundar och hundägare och likaså obekanta hundar och hundägare. Jag har snart bott här i fyra veckor och har under denna tiden inte stött på en endaste hund som varit aggressiv mot andra hundar. Här hälsar alla hundar glatt på varandra när man går förbi. Det är så mycket hundar här att det är nog nästan omöjligt att en hund blir aggressiv när den träffar så många olika hundar varje dag. Sedan måste jag även säga att människorna här känns mer fördomsfria än hemma i Smauland. Malte ser ju ut som en best och låter som en, trots detta så kommer det alltid fram pensionärer (och annat folk med givetvis) från seniorboendet som ligger en bit bort och ska hälsa på Malte. Hemma är jag van vid folk som går omvägar för att slippa ett hundmöte och få skittöntiga kommentarer eller folk som tar ut enorma avstånd när jag promenerar med vår Schäfer eller "kamphunden" Lady (hon är en boxer).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0